sâmbătă, 8 decembrie 2018

Târgul de Crăciun

Așa cum am promis în postul anterior, chiar le-am cumpărat băieților albumul atunci când am luat salariul luna trecută. A fost primul lucru pe care l-am cumpărat. Le-am lăsat băieților și un mesaj, în care le uram ”și la mai multe” și le spuneam că aștept High All Night și Casablanca, melodiile mele preferate.

M-am gândit să fac un review la el și să îl postez tot aici bineînțeles, dar mi-am cam spus părerea despre fiecare melodie când am auzit-o prima oară. Singura mențiune e că varianta live de la Dancing and Falling e de mii de ori mai bună ca cea înregistrată. Vocea lui Radu e mai puternică live.

În altă ordine de idei, așa cum probabil v-ați dat seama deja din numele postului, băieții au cântat la Târgul de Crăciun din Piața Constituției azi, pe 7 decembrie.
Miercuri, pe 5, m-am trezit că mă invită Radu la event pe facebook. Vă invit să aruncați o privire la pagina evenimentului și să apreciați un moment cum biletele se găsesc pe ”emoca.org” și descrierea e, citez, ”sa va luatz fular + fes.”

Concertul a început la ora 6 fix. Înainte cu vreo 3 minute, a urcat pe scenă o prezentatoare care jur că m-a făcut să vreau să fug, era cam penibilă. Ca să înțelegeți, când i-a prezentat pe băieți a spus că sunt ”băieți, că bărbați nu pot să le spun. Doar unul din chitariști are 30 de ani, în rest media de vârstă este de 23 de ani, sunt practic niște copii.” Putea să se oprească la băieți.

Și a mai spus și că sunt frumoși sau arătoși sau chipeși, nu mai știu ce cuvânt a folosit că eram prea ocupată să-mi astup urechile ca să n-o mai aud. A și încercat ea să explice de unde vine numele trupei, dar a dat-o în bară. A zis că e despre un om (dar nu i-a zis om, a mai înflorit propoziția puțin) pe nume Dumitru care voia să scape de liliecii din pod. Total pe lângă.

În fine, la 6 fix au urcat băieții pe scenă. Săracii, eu știu că nu au vrut să urce pe scenă în geci de fâș și fesuri, dar parcă au fost prea subțire îmbrăcați. Radu avea un palton (descheiat) pe el, Bop avea o geaca parcă de piele, super subțire, iar restul hanorace. Repet, hanorace. Andrei de obicei stă mai mult pe loc la concerte, acum se tot plimba de colo-colo ca să se încălzească. Până la sfârșit, nasul lui Radu a devenit roșu ca de ren.

Oh, și Radu s-a tuns, nu mai e pletos! Adică e, dar e puțin mai scurt și îi stă mai bine.

1. Casablanca

2. Bottom of the Ocean.
Cristi cred că a observat că știam versurile și cântam. Ni s-au întâlnit privirile la un moment dat.
Radu a facut Clasica Introducere (da, am scris cu litere mari intenționat): ”Noi suntem Dimitri's Bats din București, respectiv Rahova. Acolo avem sala de repetiții, nu suntem bazați...” Mulțumim pentru informații, Radu.
Radu: ”Sunteți ok, vă e frig? Nu? Mai dați ceva jos, dați o haină jos de pe voi.”

3. It's Alright.
Mi-am dat seama că asta era melodia botezată de mine Fly Away. Au cântat-o la concertul de anul trecut și am scris despre ea că nu ”e grozav de ritmată.” Am căutat prin înregistrări, dar nu îmi explic de ce am scris asta. Au schimbat-o puțin, dar nu e chiar așa diferită de cum era atunci. Diferența e că vocea lui Radu e mai puternică acum.

4. High All Night.
Mi-am dat seama că partea aia la ”chitară” care îmi plăcea mie din melodie e de fapt....un buton. Este un sunet înregistrat pe care Andrei îl face apăsând pe butonul mixerului audio.

5. Dancing and Falling
Radu: ”următorul nostru single.” Așa zice de 2 luni.
La sfârșit Radu nici n-a mai așteptat să termine de cântat: ”we're dancing and falli- mulțumim mult de tot!”

Radu: ”O să vă cânt o mică serenadă.”
Tot încerca să se acordeze și ca să nu fie liniște l-a pus pe săracul Cristi să vorbească.
”Să zică Cristi ceva despre....că el a terminat arhitectura, daca aveți întrebări despre facultatea de arhitectură, acum e momentul.”
Cristi nici nu știa ce să zică, a zis că îi găsim pe toate canalele de social media.

6. Love Runs Out

7. Lights Out
Radu a venit mai aproape de marginea scenei la un moment dat și probabil că nu îi mai intrau luminile alea în ochi pentru că m-a vazut și pe mine. I-am făcut cu mâna și el mi-a făcut cu ochiul (a încercat) și a ridicat și el mâna (un deget) în semn de salut.

8. She
Radu: E indicat să dansați pe ea. Nu de alta, dar e frig.
”Să vă prezint puțin colegii de trupă. Așa, de la stânga la dreapta. La chitară sintetizatoare și voie bună - Andrei Drăgușanu. La chitară-bas și voci frumoase...bine, și Andrei are voce frumoasa - Cristian Drîmbă. La tobă, percuție și nervi - Andrei Anger. Și la chitară, doamnelor și domnilor - Marius Acsintoaie, cunoscut sub numele de Bop în lumea interlopă. Eu sunt Radu, noi ne numim Dimitri's Bats.
Vă dorim- a, stai că nu e ultima piesă. Bine, oricum vă dorim chestii. Vă dorim să fiți fericiți, să vă încălziți, și să...și multă ciocolată.”

Vreau să spun că am murit când Radu a zis de Andrei Anger. Nu știu cum e Andrei cu ei, dar la concert Andrei părea o rază de soare, era tot numai un zâmbet cu gluga pe cap și dând acolo la tobe înfrigurat.

9. Just a Little Bit
Radu a greșit versurile. Prima strofă e cu ”You don't want me in this town” și a doua e cu ”You don't want me around,” dar el a zis in this town în ambele strofe. Și i-am vazut fața când și-a dat seama că a greșit. Și Andrei la backing ori a greșit și el, ori s-a luat după Radu ca să repare greșeala.

Radu: Mulțumim că ați stat în frig. Sper că o să le povestiți nepoților voștri. Noi suntem Dimitri's Bats din Rahova- nu, ne numim Dimitri's Bats și suntem din Rahova.

10. Cold
Oooh, the irony. ”I'm cold, cold, cold, I'm feeling cold.”

După ce s-a terminat, iar a urcat pe scenă tanti aia penibilă. Și a continuat să fie penibilă și să vorbească doar de dragul de a vorbi.
”O să mai auzim de ei. Sper din suflet să-i auzim și la radio (nu i-a spus nimeni că sunt deja?). L-ați văzut pe Radu (da, ce e cu Radu?). V-au plăcut pentru că știu exact ce fac. Și mai ales știu ce vor să facă: muzică.”
Ăsta a vrut să fie un speech din ăla care să te inspire să-ți urmezi visele sau ceva?

Radu a fost un dezastru azi (hăhă, Mess, știți ce zic?). De la toate perlele pe care le-a spus și cum iar dădea din fund pe muzică, până la cum voia să plece de lângă microfon fix la partea lui și cum a răsturnat un reflector de pe scenă când a pășit peste el. Au avut și mici probleme tehnice. Radu a plecat la High All Night de pe scenă înainte ca piesa să se termine. L-am văzut cum era serios dar și-a pus un zâmbet pe față când a ajuns înapoi pe scenă.

Îmi pare bine că au avut ocazia să cânte la Târg. Și îmi pare și mai bine că am fost acolo să îi văd. Calitatea sunetului nu se compară cu cea din pub sau club. În club, atunci când Andrei face backing, nu prea se aude mai deloc. Astăzi Andrei se auzea câteodată mai tare decât Radu. Nu știu dacă el cânta mai tare fiindcă avea probleme cu casca sau ceva de genul sau dacă nu fusese volumul microfonului dat cum trebuie, dar având în vedere cât îmi place mie vocea lui și acele falsetto-uri pe care le face, nu pot să spun că mă plâng.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu